W kwietniu OpenAI po raz pierwszy wprowadziło do ChatGPT funkcję wyszukiwania produktów, a miesiąc później zaprezentowało Agentic Commerce Protocol, czyli rozwiązanie pozwalające automatyzować zakupy bezpośrednio w ChatGPT. Teraz pojawia się kolejny krok – jeszcze bardziej zaawansowane i wygodne zakupy bez opuszczania aplikacji.
Aby z tego skorzystać, wystarczy zadać ChatGPT pytanie związane z zakupami. Asystent automatycznie zaproponuje uruchomienie „analizy zakupowej”. Możesz ją zaakceptować jednym kliknięciem lub wybrać tę funkcję ręcznie z menu (+). Po kilku minutach otrzymasz spersonalizowany przewodnik zakupowy z listą najlepszych produktów, ich różnicami, kompromisami oraz najświeższymi informacjami pochodzącymi od sprawdzonych sprzedawców. To przejrzyste podsumowanie, które normalnie wymagałoby długiego porównywania, czytania recenzji i sprawdzania wielu źródeł — jak podkreśla OpenAI.
Jak to działa? Firma tłumaczy to w prosty sposób:
Nowa funkcja napędzana jest specjalną wersją modelu GPT-5 mini, trenowaną metodami uczenia ze wzmocnieniem, z myślą wyłącznie o zadaniach zakupowych. Model został wyszkolony do analizowania zaufanych stron, cytowania wiarygodnych źródeł i łączenia informacji z wielu miejsc tak, aby tworzyć szczegółowe, rzetelne i użyteczne opracowania produktowe. Całość zaprojektowano jako interaktywny proces, który na bieżąco dostosowuje rekomendacje do potrzeb użytkownika — uwzględnia nowe wytyczne i reaguje na preferencje. Dzięki temu otrzymany materiał jest jednocześnie dokładny, aktualny i dopasowany do konkretnej osoby.
