Google Analitycs4

Czym jest niesklasyfikowany ruch?

Niesklasyfikowany ruch odnosi się do ruchu na stronie internetowej, który nie jest przyporządkowany do żadnych źródeł ruchu ani środków dostarczonych przez Google Analytics 4 (GA4).

Często to zdarza się, gdy korzystamy z oznaczeń UTM, które odnoszą się do źródeł ruchu lub środków, których GA4 nie rozpoznaje. W takich przypadkach Google określa to jako „Niesklasyfikowany”.

Mimo że jest to częsta przyczyna, istnieją inne czynniki, które mogą wpłynąć na tę klasyfikację.

Jak GA4 klasyfikuje pozyskiwanie użytkowników i ruch?

Wymiary źródła ruchu dostarczają informacji o tym, skąd pochodzi ruch na stronie internetowej lub aplikacji. GA4 dostarcza różne wymiary do analizy. Wśród najczęściej używanych wymiarów są:

  1. Domyślne grupy kanałów Ten wymiar pozwala zgłębić kanały przynoszące użytkowników na Twoją stronę. Google oferuje domyślny zestaw grup kanałów.
  2. Źródło Identyfikuje pochodzenie ruchu, na przykład z wyszukiwarki, takiej jak Google, lub innej strony internetowej.
  3. Medium Wskazuje, w jaki sposób pozyskano ruch na stronie internetowej, czy to za pośrednictwem organicznego wyszukiwania, CPC itp.
  4. Pierwsze źródło / medium użytkownika Przyznawane na poziomie użytkownika, wskazuje źródło lub medium odpowiedzialne za początkową sesję użytkownika.
  5. Źródło / medium sesji Przypisywane na poziomie sesji, reprezentuje to, co spowodowało sesję.

Jak GA4 klasyfikuje pozyskiwanie użytkowników i ruch?

Otrzymuj codzienny newsletter, na którym polegają specjaliści od marketingu.

Otrzymuj Search Engine Land w swojej skrzynce odbiorczej Zobacz warunki.

Jakie są przyczyny i jak zapobiegać niesklasyfikowanemu ruchowi w GA4?

Ręczne oznaczanie na podstawie źródła i medium Jedną z głównych przyczyn niesklasyfikowanego ruchu jest ręczne oznaczanie UTM, które nie jest zgodne z zaleceniami Google.

Narzędzie do tworzenia adresów URL kampanii Google

Parametry UTM pozwalają na ręczne oznaczanie adresów URL w e-mailach, reklamach i innych. Mogą być one łatwo dodawane za pomocą narzędzia Campaign URL Builder firmy Google, co pozwala uzyskać informacje o źródle wizyt.

Najważniejsze i zalecane pola do oznaczenia to:

  1. Źródło i medium, które pozwala zidentyfikować, skąd pochodzą kampanie.
  2. Nazwa kampanii, co pozwala przypisać nazwę kampanii i analizować jej wyniki w oparciu o wymiar kampanii.

Poniżej znajdują się powszechne kanały dla ruchu oznaczanego ręcznie:

Wspólne kanały GA4

Jeśli nie oznaczysz tych pól zgodnie z zaleceniami Google, GA4 nie będzie w stanie przyporządkować ich do predefiniowanych kategorii, a ruch zostanie oznaczony jako „Niesklasyfikowany”.

Na przykład, jeśli chcemy ręcznie oznaczyć URL newslettera, musimy wypełnić pola parametrów UTM przy użyciu predefiniowanych przez Google:

Przykładowy kreator kampanii URL

Gdy śledzisz linki z innej strony internetowej, sprawdź śledzenie źródła i medium, a następnie utwórz UTM z identyfikatorem kampanii:

Ruch z poleceń GA4
Ruch z poleceń GA4 - kreator kampanii

Dla platform takich jak media społecznościowe czy sklepy internetowe, Google ma listę źródeł i kategorii, które zapewniają dokładne oznaczenie i zapobiegają niesklasyfikowanemu ruchowi.

Inne sposoby zapobiegania niesklasyfikowanemu ruchowi Odkąd Universal Analytics przestało przetwarzać dane od lipca 2023 roku, GA4 stało się głównym narzędziem analityki Google.

To oznacza, że narzędzie to może nadal zawierać błędy, odkrycia i ulepszenia. Na dzień dzisiejszy istnieje kilka innych działań, które można podjąć, aby zapobiec niesklasyfikowanemu ruchowi:

  1. Identyfikacja użytkownika GA4 korzysta z metod takich jak identyfikator użytkownika, sygnały Google, identyfikator urządzenia i modelowanie do śledzenia danych użytkownika między platformami. Wybór odpowiedniej metody może pomóc zapobiec niesklasyfikowanemu ruchowi. Obecnie zaleca się korzystanie z identyfikacji opartej na urządzeniu.
  2. Konfiguracja zdarzeń Niesklasyfikowany ruch może wynikać także z nieprawidłowo skonfigurowanych zdarzeń. Upewnij się, że ustawienia Google Tag Manager są poprawne. Zdarzenia i parametry muszą również być oznaczone zgodnie z wytycznymi Google.
DakdcE1C4fn1pU3xKWhlQGvln6 7 2 BboVY9gBvuys3rPOO4dEmyzSvOLz QdOTmqBwqeurOCFiK7HNxjk7Zn8uaijN7S03a3TzlEtCpUkJXjN46yHyB5MUL4YQbmx16jj1uLPkhL WqZXAgIgCGrM

Inne przyczyny niesklasyfikowanego ruchu obejmują:

  • Zdarzenia wysyłane przez zwykłe śledzenie bez rozpoczęcia sesji (z podziękowaniami dla Antoine Eripre).
  • Nieprawidłowe śledzenie sesji spowodowane krótkimi wizytami użytkowników, blokowanie reklam lub błędy w połączeniu i zbieraniu danych.
  • Blokery reklam i inne urządzenia
  • Urządzenia lub blokery reklam, które utrudniają zbieranie danych przez Google, mogą również powodować błędne klasyfikacje ruchu, co znalazła Himani Kankaria.
  • Simon Vreeman zauważył, że mobilne aplikacje mogą być potencjalnym źródłem problemów z przyporządkowaniem kanałów.
  • Wykorzystanie wyzwalaczy grupy docelowej
  • Jak zaznaczył Himanshu Sharma, wykorzystanie wyzwalaczy grupy docelowej w GA4 może znacząco zwiększyć ilość niesklasyfikowanego ruchu.
  • Jeśli zdarzenie wygenerowane przez wyzwalacz grupy docelowej nie jest powiązane z istniejącą sesją, być może dlatego, że sesja się zakończyła lub kryteria zostały spełnione poza bieżącą sesją użytkownika, źródło/medium może automatycznie przyjąć (nieustawiony)/(nieustawiony), co zostanie potem uznane za „Niesklasyfikowane” w niektórych raportach GA4.

Zarządzanie niesklasyfikowanym ruchem w GA4 Rozwiązanie problemu niesklasyfikowanego ruchu w GA4 wymaga połączenia najlepszych praktyk, dokładnego śledzenia i świadomości potencjalnych przyczyn.

Wprowadź te wskazówki, aby zapewnić dokładne śledzenie i optymalizację kampanii, co pozwoli uzyskać bardziej kompleksowy obraz wyników marketingowych.

Tekst powstał na podstawie materiału https://searchengineland.com/fix-unassigned-traffic-ga4-433239

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *