Profile firmowe Google mogą zawierać ostrzeżenia dla konsumentów. Komunikaty w profilach będą informować oglądających wizytówkę na Google o możliwym naruszeniu lub zawieszeniu profilu spowodowanym spamem. Ostrzeżenia te mogą pojawiać się w postaci banera, mogą skutkować ograniczeniami w publikowaniu recenzji oraz kasować nowe recenzje.
Google opublikowało nowy dokument pomocy dotyczący tych ostrzeżeń dla konsumentów, dostępny tutaj.
Google napisało „Jeśli wykryjemy podejrzaną aktywność związaną z opiniami dotyczącymi firmy lub jeśli firma narusza nasze zasady, możemy nałożyć ograniczenia na jej profil. Możliwe działania z naszej strony:
- Baner: na stronie firmy może pojawić się baner z informacją o usunięciu podejrzanych opinii.
- Ograniczenia w publikowaniu opinii: przez jakiś czas możesz nie mieć możliwości publikowania opinii ani ocen dotyczących danego miejsca.
- Usunięcie opinii: możemy na pewien czas ukryć opinie o firmie.”