ChatGPT wprowadził znaczące usprawnienia w zakresie dostępu do wyszukiwania w Internecie, co pozwala na dostarczanie szybkich, precyzyjnych odpowiedzi bez konieczności ręcznego poszukiwania źródeł w przeglądarce. Dzięki integracji wyników w czasie rzeczywistym, użytkownicy mogą uzyskać najnowsze informacje dotyczące szerokiego wachlarza tematów, takich jak sport, giełda, wiadomości i wiele innych, łącząc wygodę rozmowy naturalnym językiem z dostępem do bieżących danych.
ChatGPT samodzielnie analizuje, kiedy uruchomić funkcję wyszukiwania, ale użytkownicy mogą również wybrać tę opcję ręcznie, klikając ikonę wyszukiwania w aplikacji. Funkcja ta jest już dostępna dla użytkowników ChatGPT Plus, zespołów oraz osób z listy oczekujących na SearchGPT. Wkrótce dołączą do nich użytkownicy instytucji edukacyjnych i korporacyjnych, a dostęp do wersji darmowej będzie wprowadzany etapami w nadchodzących miesiącach.
Ulepszona skuteczność i precyzja odpowiedzi
Wyszukiwanie w sieci może być czasochłonne, często wymaga wielu prób, aby znaleźć potrzebne informacje. Teraz, dzięki kontekstowi rozmowy, ChatGPT automatycznie dostosowuje odpowiedzi do Twoich potrzeb, czerpiąc z dostępnych w Internecie treści tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Dostęp do wyników online w czasie rzeczywistym oraz współpraca z partnerami informacyjnymi pozwala na jeszcze dokładniejsze i bardziej szczegółowe odpowiedzi w kategoriach takich jak pogoda, giełda, wiadomości czy geolokalizacja.
Źródła na wyciągnięcie ręki
Każda odpowiedź ChatGPT zawiera linki do oryginalnych źródeł, takich jak artykuły i wpisy blogowe, które umożliwiają dogłębne zgłębianie tematów. Funkcja „Źródła” umożliwia użytkownikom błyskawiczny dostęp do panelu z odnośnikami, umożliwiając poszerzenie wiedzy.
Nowe możliwości dla wydawców treści
Integracja z systemem wyszukiwania ChatGPT stwarza nowe możliwości dla wydawców, umożliwiając dotarcie do szerszej grupy odbiorców poprzez umieszczenie ich treści w odpowiedziach na pytania użytkowników. Dla użytkowników oznacza to z kolei łatwiejszy dostęp do wysokiej jakości, oryginalnych materiałów. Wydawcy, tacy jak Associated Press, Axel Springer, Condé Nast i Financial Times, dostarczają treści bezpośrednio do ChatGPT, wspierając tym samym rzetelność i różnorodność udzielanych odpowiedzi. Zgłaszanie swoich treści następuje ręcznie, gdyż albo trzeba dodać jej za pomocą kciuka w dół lub kontakt z obsługą.
Nowe funkcje wyszukiwania są już dostępne dla użytkowników ChatGPT Plus oraz zespołowych na stronie chatgpt.com, umożliwiając natychmiastowe wypróbowanie rozbudowanych możliwości systemu.