magnifying glass 76520 1920

Gary Illyes z Google powiedział w filmie poświęconym SEO, że posiadanie wielu menu nawigacyjnych nie będzie miało wpływu na wydajność SEO. Oznacza to brak pozytywnego lub negatywnego wpływu na wydajność SEO.

Pytanie pojawiło się w filmie 10:05 .

Pytanie: Czy posiadanie wielu menu nawigacyjnych może zaszkodzić wydajności SEO? Menu główne ze wszystkimi najważniejszymi kategoriami serwisu oraz menu podrzędne do rozbudowania kategorii związanych z rozszerzeniami marki.

Odpowiedź: Jest wysoce nieprawdopodobne, aby posiadanie wielu menu nawigacyjnych miało jakikolwiek wpływ na SEO Twojej witryny.

Dla celów SEO nie ma znaczenia posiadanie jednego, dwóch lub więcej menu nawigacyjnych. Google prawdopodobnie jest w stanie dowiedzieć się, że masz nawigację u góry, po lewej i u dołu strony.

Oto wideo:

2 thoughts on “Google: wiele menu nawigacyjnych nie ma wpływu na wydajność SEO”
  1. Czy to pytanie dotyczyło sytuacji mega-menu (jak np. w allegro)? W ich wypadku można było stosować topic cluster i pillar pages by rozwijać klastry tematyczne na stronach z rozbudowaną ofertą. Jest to też dobre rozwiązanie pod kątem UX i sposób na przedstawienie wielu tematów w bardziej przyjazny dla użytkownika sposób.
    Pamiętam, trafiłem kiedyś na stronę, gdzie menu nie mieściło się na ekranie i wymagało scrollowania, dramat 😀

    1. Właśnie to jest ciekae bo Google Serch Console i inne pokazują, że np obrazki są zbyt blisko i dają znać, że to błąd itp. Być może jednak nie jest to mimo wszystko cos ważnego dla rankingu w Google 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *