John Mueller z Google wyjaśnił, dlaczego niektóre linki, które wydają Ci się ważne, mogą nie być tak ważne dla celów rankingowych wyszukiwania. Odpowiadał na pytanie na Reddicie, dlaczego ważny link nie jest pokazywany przez narzędzia do śledzenia linków stron trzecich.

Osoba zadała pytanie: „Mam najważniejszy link (od firmy macierzystej) kierujący do mojej strony, ale nie pojawia się on w żadnym z narzędzi do śledzenia i od tego czasu nie zauważyłem znaczącego wzrostu DA lub ruchu. Linkowali do nas w poście na blogu i my często linkujemy do nich. Czy robię coś źle? Czy powinienem poprosić ich o coś konkretnego?”

Oczywistą odpowiedzią jest to, że nie wszystkie narzędzia do śledzenia linków wykrywają wszystkie linki i że Google nie używa DA, metryki strony trzeciej.

Ale John dodał więcej, mówiąc:

  • PageRank dotyczy pojedynczej strony, więc losowa strona na ważnym domenie to nadal losowa strona.
  • DA to DA, a nie Google.
  • Jeśli link pochodzi od firmy macierzystej, być może mają bardziej stałą stronę, której mogliby użyć.
  • Żadne narzędzie pokazujące linki nigdy nie jest kompletnie.
  • Próba zrozumienia, jak działają takie linki, jest w porządku, ale nie skupiaj się nadmiernie na linkach.
One thought on “Dlaczego mocne linki nie są mocne?”
  1. Świetny artykuł. Byłem bardzo zadowolony, że wszedłem na ten artykuł. Wielu autorom wydaje się, że posiadają odpowiednią wiedzę na poruszany przez siebie temat, ale niestety tak nie jest. Stąd też moje pozytywne zaskoczenie. Muszę podziękować za Twoje działania. Zdecydowanie będę polecał to miejsce i często wpadał, aby zobaczyć nowe posty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *