Niedawno przeprowadzone małe badanie przez Joy Hawkins ukazało, że usunięcie adresu z wizytówek w Profilu Firmy na Google znacznie pogorsza rankingi w lokalnym pakiecie i Mapach Google.
Najważniejsze jest, że zgodnie z poradami i wytycznymi Google, jasno stwierdzono: „Ważne: jeśli nie obsługujesz klientów na swoim adresie firmowym, nie wpisuj adresu w sekcji „Informacje” w Menedżerze Profilu Firmy. Pozostaw pole „Lokalizacja firmy” puste.”
W związku z tym Joy zdecydowała się to zrobić dla jednego ze swoich klientów, co spowodowało niemal całkowity spadek rankingów. Następnie Joy ponownie dodała adres, a rankingi powróciły. Poniżej przedstawiono wykres przed i po usunięciu adresu, a następnie po ponownym dodaniu adresu.
Przecież w wizytówce, w zakładce Lokalizacja można odznaczyć opcję „pokazuj lokalizację Klientom”.
Pewnie to zadziałałoby lepiej niż usunięcie adresu w ogóle.
Widać USA nie potrafi takich rzeczy bo to tam były prowadzone testy 😛