John Mueller, przedstawiciel Google, wyraził stanowcze stanowisko, zaznaczając, że długość metaopisów nie wpływa na algorytm rankingu w wynikach wyszukiwania Google. W programie X, Mueller jasno oświadczył: „Przykro mi to mówić, ale wszystkie te liczby są zmyślone”, w momencie, gdy ktoś wspomniał o konkretnej liczbie znaków.
Khushal Bherwani, który aktywnie dzieli się wskazówkami, opublikował informację na serwisie X, która wskazywała, że pewien klient twierdził, iż „długość metaopisu ma znaczenie”. Twierdził on, że 200–300 znaków nie jest optymalną długością i zalecał metaopisy o długości 155–160 znaków, argumentując to „zgodnością z algorytmem Google”.
John Mueller stanowczo zaprzeczył temu twierdzeniu, potwierdzając jego fałszywość. Teraz Khushal ma dowód bezpośrednio od przedstawiciela Google, który może przekazać swojemu klientowi.
Warto podkreślić, że choć długość fragmentów tekstu w metaopisach może wpływać na współczynnik klikalności, nie ma one faktycznego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.