Google przedstawił nowe Google Maps oraz dane dotyczące walki z lokalnym spamem za rok 2023, zauważając znaczny wzrost recenzji i blokowanie innych lokalnych oszustw. Google przypisało te poprawę nowemu algorytmowi uczenia maszynowego oraz swojej „drużynie” walczącej z spamem.
Google poinformowało, że zablokowano o 45% więcej recenzji naruszających zasady w porównaniu z poprzednim rokiem, 100% więcej filmów naruszających zasady, a reszta danych nie wydaje się do mnie pasować z poprzednimi latami.
Google usunęło lub zablokowało ponad 170 milionów fałszywych recenzji, 12 milionów fałszywych profili firmowych, 14 milionów filmów naruszających zasady, ponad 2 miliony prób stworzenia fałszywych profili firmowych i wiele więcej. Google pominęło liczbę zdjęć i zmieniło sposób mierzenia usuwania profili firmowych.
Google powiedziało mi: „W tym roku nie dzielimy się naszą liczbą zdjęć, ponieważ chcieliśmy skupić się na kawałku związanym z filmem, chociaż także tam liczba usunięć zwiększyła się. Co do profili firmowych, chcieliśmy przedstawić inny punkt widzenia, mówiąc o liczbie prób ZAŻĄDANIA profili firmowych, które do nich nie należą, w porównaniu do prób TWORZENIA fałszywych profili firmowych; nasza liczba egzekwowania pozostała stabilna”.
Jak poprawił Google swój algorytm do walki ze spamowymi recenzjami? Google powiedziało: „Wprowadziliśmy nowy algorytm uczenia maszynowego, który jeszcze szybciej wykrywa podejrzane wzorce recenzji. Robi to, analizując sygnały długoterminowe na co dzień, takie jak to, czy recenzent zostawia tę samą recenzję w wielu firmach, czy firma otrzymuje nagły wzrost recenzji z 1 lub 5 gwiazdkami. W 2023 roku ten nowy algorytm pomógł nam usunąć o 45% więcej fałszywych recenzji niż rok wcześniej”.
Google napisało:
„To uaktualnienie działa zarówno w przypadku pojedynczych przypadków, jak i szerszych wzorców ataku. Na przykład pewna grupa oszustów fałszywie twierdziła, że za niską opłatą połączy ich z dobrze płatnymi zadaniami online, takimi jak pisanie fałszywych recenzji czy klikanie w reklamy w internecie. Nasz nowy algorytm szybko zidentyfikował ten wzrost podejrzanych recenzji dzięki zdolności ciągłej analizy wzorców, na przykład czy konto wcześniej zamieściło recenzje.
Następnie nasz zespół śledczy analizował raporty od przedsiębiorców, którzy niedawno doświadczyli wzrostu fałszywych recenzji z pięcioma gwiazdkami, a nawet współpracował z osobami, które były kontaktowane przez oszustów na innych platformach. Kiedy ustaliliśmy wzorce, takie jakie kategorie firm były celem ataków, udoskonaliliśmy nasze algorytmy, aby pomóc w ochronie setek firm przed złymi aktorami.
W zaledwie kilka tygodni przechwyciliśmy ponad pięć milionów prób fałszywych recenzji związanych z tym oszustwem. Aby zapobiec wpływowi tego oszustwa na innych, szybko wyłączyliśmy związane z nim złośliwe konta i nałożyliśmy ochrony na setki firm. Podzieliliśmy się również wskazówkami z naszą społecznością dotyczącymi rozpoznawania oszustw, dzięki czemu mogli być świadomi i czujni. Dzięki naszej szybkiej detekcji i rozwiązaniu, ta grupa oszustów już nie stanowi zagrożenia dla naszego systemu recenzji i ocen.”