computer 767776 1920

Co to jest strategia SEO?

Pojęcie strategii czasami trudno jest jednoznacznie zdefiniować.

Szybkie wyszukanie w Google frazy „strategia SEO” dostarcza niezliczonej liczby artykułów na ten temat. Jednakże przy przeglądaniu ich zauważyłem, że coś jest brakujące. Najbardziej znaczące artykuły dotyczące strategii SEO skupiają się głównie na planowaniu, a nie na samej strategii. Planowanie SEO jest niewątpliwie ważne, ale planowanie samo w sobie nie tworzy strategii.

Planowanie SEO zazwyczaj wygląda mniej więcej tak:

Badanie słów kluczowych: Utwórz listę docelowych słów kluczowych.
Szukaj i przeglądaj: Przejrzyj SERP i udokumentuj rodzaj treści.
Plan treści: Utwórz plan treści, aby skoncentrować się na głównych słowach kluczowych.

Jeśli w ogóle wspomina się o strategii, to jedynie w kontekście stworzenia czegoś lepszego. Nie uważam tego za pomocne, ponieważ lepsze często jest subiektywne. Co oznacza lepsze? Lepsze to nie jedyny sposób, aby się wyróżnić. Czasem inność jest lepsza. Tym bardziej, że nie raz pisaliśmy o tym, że Google lubi unikalne treści. Więcej na ten temat można znaleźć w sekcji artykuły SEO.

Najczęściej jednak rzeczywista strategia jest pomijana i zastępowana jedynie planowaniem, co samo w sobie nie przyniesie pożądanego rezultatu.

Rozwój strategii powinien odpowiedzieć na pytanie, jak stworzyć coś lepszego (a nie tylko stworzyć coś lepszego).

Aby opracować skuteczną strategię SEO, potrzebujemy trzech odrębnych kroków:

Krok 1: Badania SEO – Słowa kluczowe, konkurenci, obecnie oceniane treści.
Krok 2: Strategia SEO – Jak zrobić coś innego lub unikalnego, aby wyróżnić się.
Krok 3: Planowanie SEO – Plan wykonawczy dostarczający twojej strategii.

Kluczową kwestią jest wprowadzenie strategii SEO między etapem badań a etapem planowania.

Krok 1 to badania SEO. Jest to pierwszy krok do zrozumienia swojej sytuacji i otoczenia, aby poinformować o swoich wyborach strategicznych. Upewnić się, że twoje SEO jest w porządku, a twoja witryna i podstawy SEO są skonfigurowane. Wyjaśnij cele i KPI SEO.

Krok 2 Znajdź rodzaj treści, które są wysoko na wybranych przez ciebie słowach kluczowych (aby móc zrobić coś lepszego). Ten krok jest kluczowy w opracowywaniu skutecznej strategii SEO, ponieważ nie możesz stworzyć czegoś unikalnie wartościowego, jeśli nie zrozumiesz, tego co już istnieje.

Zaskoczyłbyś się, ile pomysłów pojawia się, gdy tylko starannie przeanalizujesz wszystko, co plasuje się wysoko w SERP dla swoich wymarzonych słów kluczowych.

Krok 3 to stworzenie planu działań SEO. Ten plan powinien dostarczyć taktycznych elementów strategii. Może to być tak proste, jak kalendarz treści, określający, co trzeba stworzyć każdego miesiąca.

Wprowadzenie strategii SEO między badaniami a planowaniem ma na celu uzyskanie informacji zwrotnej. Badania informują o strategii, a sama strategia informuje o planowaniu.

Rozpoczęcie opracowywania strategii SEO

Niestety, nie istnieje stała struktura do opracowywania strategii SEO – istnieje zbyt wiele zmiennych.

Solidnym punktem wyjścia jest spojrzenie na tradycyjne strategie konkurencyjne i dostosowanie ich do opracowania strategii SEO. Każda z nich przyjmuje formę pytania, które możemy zadać sobie.

Cena

Bądź liderem cenowym. Teraz, z perspektywy SEO, koszt dla użytkownika to często czas, bardzo cenny zasób. Potencjalna strategia polega na przejrzeniu tego, co już istnieje, i zastanowieniu się, w jaki sposób można zrobić coś innego, aby zaoszczędzić czas czytelnika.

Jak możemy dostarczyć taką samą (lub większą) wartość, ale zaoszczędzić czas czytelnika?

Nisza

Zaatakowanie niszy lub jednego segmentu klienta to potencjalna strategia.

Na przykład mogę pisać o strategii SEO dla agencji projektowania stron internetowych, zamiast pisać o strategii SEO ogólnie. Skupiam się na konkretnej i istotnej części mojej grupy docelowej. Czy istnieją luki w dostępnych informacjach? Czy możemy zawęzić temat, jednocześnie docierając do słów kluczowych o sensownym wolumenie?

Dyferencjacja

Prawdopodobnie zidentyfikujesz możliwości zrobienia czegoś innego, jeśli zbadasz i dokładnie przeanalizujesz wszystko dla wybranego słowa kluczowego. Może to być unikalny punkt widzenia, obejmujący jakiś przewodnik lub narzędzie. Trzeba znaleźć coś, co pozwoli ci się wyróżnić i zbudować coś nie tylko takiego samo, czy lepszego, ale unikalnie innego.

Twoje badania są tutaj kluczowe. Identyfikacja wzorców tego, co jest dostępne, da ci możliwości dodania wartości. Strategia ta ma na celu stworzenie czegoś zupełnie nowego poprzez połączenie dwóch istniejących strategii: obniżenie kosztów (czasu) i dodanie wartości. Jeśli możesz stworzyć coś zupełnie unikalnego w porównaniu do tego, co już istnieje, co ułatwia życie czytelnikowi i oszczędza mu czas, trafiasz na prawdziwego zwycięzcę.

Czy możemy jednocześnie obniżyć koszty czasowe i dodać wartość?

Przecinająca się wiedza

Najbardziej interesujące osoby często wydają się mieć szczegółową wiedzę z wielu dziedzin; przecięcie tej wiedzy tworzy coś zupełnie nowego. To podobne do strategii niszowej, ale tworzy nowy wariant poprzez połączenie wiedzy z dwóch dziedzin.


Na przykład istnieje wiele artykułów na temat marketingu, ale niewiele z nich podchodzi do marketingu z perspektywy psychologii ewolucyjnej. Poprzez połączenie dwóch obszarów wiedzy (SEO i powody, dla których ludzie robią to, co robią), możemy stworzyć coś zupełnie nowego i dodać wartość do istniejącej treści.

Wszystko, co możesz E-E-A-T strategia SEO

Poza wykorzystaniem tradycyjnych strategii biznesowych istnieje inny sposób spojrzenia na rozwój strategii SEO: przez pryzmat ramy E-E-A-T, której Google używa do oceny jakości wyników wyszukiwania przez ludzkich recenzentów.

Podczas przeglądania treści dla swoich słów kluczowych docelowych, możesz zadawać pytania E-E-A-T w celu zidentyfikowania luk, które można zaadresować.

Eksperckość: Czy treść wykazuje jasną wiedzę na dany temat? Czy jest to udokumentowane? Czy są informacje na temat autora?
Doświadczenie: Czy treść pokazuje rzeczywiste doświadczenie z danym zagadnieniem? Czy są zdjęcia? Przykłady pracy z przeszłości? Komentarze od klientów? Doświadczenie i wiedza są ściśle ze sobą powiązane, ale warto dążyć do wyraźnego pokazania obu.
Autorytet: Czy treść tam jest prawdziwym autorytetem w danej dziedzinie? Czy możesz pokazać autorytet w taki sposób, który przewyższa to, co już istnieje?
Zaufanie: Czy treść tam jest godna zaufania? Czy możesz zrobić coś więcej, aby pokazać zaufanie?

Korzystanie z E-E-A-T w strategii SEO

Google dostarcza listy pytań, które są niezwykle pomocne podczas przeglądania treści konkurencji i swojego podejścia, co, jeśli szczerymi odpowiedziami, pomoże zidentyfikować luki i określić strategie SEO dla twojej treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *