LinkBulding

Wiadomo, że Google od lat mówi nam, że liczba słów na stronie nie ma znaczenia, a w zeszłym roku Google jeszcze bardziej to podkreśliło. John Mueller z Google ponownie to potwierdził w miniony weekend, stwierdzając, że nie tylko słowa na stronie, ale także linki na stronie nie są liczone przez Google.

John Mueller napisał na LinkedIn: „Nikt w Google nie liczy linków ani słów w postach na blogu”.

Nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek cytował pracownika Google mówiącego, że linki również nie są liczone. Tak, Google mówiło to w kontekście słów, ale nie widziałem takiego stwierdzenia odnośnie linków. Choć linki często są częścią tekstu.

Powiedział też: „nawet gdyby tak było, nadal polecałbym pisanie z myślą o swojej publiczności. Nie znam twojej publiczności, ale jeszcze nie spotkałem nikogo, kto przed przeczytaniem treści liczyłby słowa”.

Była to odpowiedź na pytanie:

„Powszechne wśród SEO jest przekonanie, że dodanie łącznie 2-5 linków wewnętrznych i około 1-3 linków zewnętrznych w poście na blogu liczącym 1000 słów jest korzystne. Uważają również, że dodanie większej liczby linków może być szkodliwe dla ich strony, a dodanie mniejszej liczby linków może nie przynieść dużej wartości. Czy możesz wyjaśnić, czy liczba linków rzeczywiście ma znaczenie?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *