domain names 1772242 1280

John Mueller z Google podkreślił, że samo dodanie kodów krajów do adresów URL nie przyniesie „żadnej zmiany” pod względem rankingów regionalnych. Dodał również, że zmiana adresów URL spowoduje „tymczasowe wahania” w wynikach, ale na dłuższą metę nie pomoże w osiągnięciu lepszych pozycji w tych regionach.

Mueller zaleca zamiast tego rozważenie użycia ccTLD (krajowych domen najwyższego poziomu). Wyjaśnił, że takie podejście pozwala na jasne i wyraźne oddzielenie sekcji strony dla poszczególnych krajów. Z kolei samo dodanie kodów krajów do struktury adresów URL nie jest wystarczająco klarowne ani odrębne.

Na pytanie: „Czy widzisz jakieś problemy z używaniem mydomain.com/shoes-es zamiast mydomain.com/shoes/es?” Mueller odpowiedział na platformie Bluesky: „Jestem niemal pewien, że nie zauważyłbyś żadnej zmiany (poza dużymi, tymczasowymi wahaniami, jeśli wprowadziłbyś tę zmianę)”.

Dodał również: „Chodzi bardziej o korzystanie z ccTLD niż o dodawanie kodów krajów w adresie URL. Dla niektórych jasne oddzielenie stron według krajów ma duże znaczenie. Jednak dla większości przypadków nie jest to aż tak istotne”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *