GoogleMojaFirma

Google wprowadził nową funkcję, która polega na wyświetlaniu ostrzeżenia lub powiadomienia w niektórych wizytówkach firmowych na Google Maps, gdy podejrzewa, że niektóre opinie mogą być fałszywe lub nieuczciwe. Pisaliśmy już o tej aktualizacji, kiedy Google zaktualizował swoją dokumentację dotyczącą ograniczeń związanych z recenzjami, ale chciałem zwrócić szczególną uwagę na samo ostrzeżenie.

Mike Blumenthal zauważył tę nowość i opublikował zrzut ekranu zarówno na Local Search Forum, jak i na X (dawniej Twitter). W Polsce też już się pojawiły peirwsze profile z taką informacją:

image 6

Na zrzucie ekranu udostępnionym przez Mike’a widnieje komunikat o treści: „Podejrzane fałszywe recenzje zostały niedawno usunięte z tego miejsca” z ikonką czerwonego trójkąta ostrzegawczego po lewej stronie. Jak wygląda to w Polsce widać zaś powyżej.

Google podejmuje trzy kluczowe działania w przypadku podejrzeń o fałszywe recenzje:

  1. Wizytówka firmy może zostać czasowo zablokowana przed otrzymywaniem nowych recenzji lub ocen.
  2. Istniejące recenzje lub oceny mogą zostać czasowo usunięte.
  3. Na wizytówce zostanie wyświetlone ostrzeżenie, informujące konsumentów o usunięciu fałszywych recenzji.

Mike zauważył to ostrzeżenie w Wielkiej Brytanii, w Polsce też już jest, ale prawdopodobnie funkcja ta jest już dostępna globalnie.

Czy natknąłeś się na takie ostrzeżenie wcześniej? Jeśli tak, podziel się swoimi przykładami w komentarzach poniżej.

image 3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *