Google zaktualizował swoje wytyczne dotyczące struktury adresów URL, aby określić, jakie znaki wyszukiwarka Google obsługuje w adresach URL.
Akapit wprowadzający został zmieniony i teraz zaczyna się od stwierdzenia: „Google obsługuje adresy URL zgodnie z definicją zawartą w dokumencie RFC 3986. Znaki zdefiniowane w standardzie jako zastrzeżone muszą być zakodowane procentowo. Niezarezerwowane znaki ASCII można pozostawić w postaci niezakodowanej. Ponadto znaki w zakresie innym niż ASCII powinny być zakodowane w UTF-8”.
Wcześniej Google pisał: „Struktura adresów URL witryny powinna być możliwie najprostsza. Rozważ uporządkowanie treści w taki sposób, aby adresy URL były skonstruowane logicznie iw sposób jak najbardziej zrozumiały dla ludzi”.
Inne zmiany w dokumencie obejmują dodanie dwóch nowych punktów do sekcji „Rozwiąż ten problem”. Oto, co zostało dodane:
- Utwórz prostą strukturę adresu URL. Rozważ uporządkowanie treści w taki sposób, aby adresy URL były skonstruowane logicznie iw sposób jak najbardziej zrozumiały dla ludzi.
- Jeśli serwer internetowy traktuje wielkie i małe litery w adresie URL tak samo, przekonwertuj cały tekst na tę samą wielkość liter, aby ułatwić Google ustalenie, czy adresy URL odnoszą się do tej samej strony.