Google wysyła e-maile, do niektórych osób, w Google Merchant Center z pytaniem, czy chcą przetestować wersję beta nowego przycisku „wezwania do działania”.
E-mail mówi: „połącz kupujących bezpośrednio z kasą. Daj klientom gotowym do zakupu opcję bezpośredniego przejścia do kasy. Nowy program pilotażowy Google pomógł zwiększyć liczbę konwersji i sprzedaż uczestniczącym sprzedawcom”.
Oto zrzut ekranu tego e-maila
Google miał taką funkcję w 2011 roku z Google Checkout, którą porzucił.
Nicola Agius z Search Engine Land stwierdza, że: „Reklamodawcy muszą upewnić się, że szablon adresu URL, którego chcą użyć, zawiera zastępcze parametry danych produktu do określania identyfikatora produktu, a także wszelkie inne parametry. Ma to na celu upewnienie się, że klienci są kierowani do właściwej kasy strona. Obecnie Google może obsługiwać maksymalnie pięć parametrów w szablonie adresu URL.
Szablon adresu URL zawiera atrybut ID, opcjonalny atrybut rozmiaru i opcjonalny atrybut koloru.