John Mueller z Google podkreślił, że jeśli zauważysz, że linki prowadzące do podstron Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google kierują użytkowników do nieodpowiedniej wersji krajowej URL, warto rozważyć wykorzystanie atrybutu hreflang. John wyraził to w następujący sposób: „W pewnym sensie hreflang służy do tego celu, choć nie stanowi to gwarancji, że języki i regiony nie będą się czasem mieszać.”
Daniel Howard natomiast zauważył błąd związany z optymalizacją SEO, polegający na tym, że w wynikach wyszukiwania Google UK, witryna prezentowała amerykańską wersję adresu URL. Co więcej, słowo „Jewelry” było zapisane w amerykańskiej formie, a nie brytyjskiej „Jewellery”.
Mając to na uwadze, warto przemyśleć wykorzystanie atrybutu hreflang, który pomoże Google zrozumieć, że różnice w treści wynikają z lokalizacji, a nie błędów. Warto jednak pamiętać, że Google nie opiera się wyłącznie na hreflang ani atrybucie HTML lang do identyfikacji języka strony, lecz korzysta z zaawansowanych algorytmów w celu dokładnego określenia języka.