googleads

Google zaprezentowało nowe narzędzia do monitorowania wyświetlania reklam i oczywiście nowe reklamy. Jak pewnie się domyślacie nowe modele opierają się w dużej mierze na AI, a więc sztucznej inteligencji. Zabrałem najważniejsze informacje i poniżej możecie dowiedzieć się, co czeka nas w najbliższych miesiącach.

Performance Max – Nowoczesne rozwiązania dla Twojej reklamy

Połącz kampanie wyszukiwania wspierane przez AI z Performance Max, aby osiągnąć najlepsze wyniki konwersji i zwrotu z inwestycji na wszystkich kanałach Google. Razem tworzą one niezwykle skuteczny duet reklamowy, który napędza sukces Twojej kampanii.

Większość detalistów korzystających z Google Ads już teraz używa Performance Max i widzi doskonałe wyniki. Reklamodawcy z innych branż, którzy wprowadzili Performance Max, zauważają średni wzrost liczby konwersji o 27% lub zwiększoną wartość konwersji przy podobnym CPA/ROAS, nawet jeśli już korzystają z szerokiego dopasowania i Smart Bidding w swoich kampaniach wyszukiwania. Dzisiaj przedstawiamy nowe innowacje, które zapewnią Ci większą kontrolę nad reklamami w Performance Max oraz większą przejrzystość w zakresie miejsc ich wyświetlania i wyników. Nasze najnowsze narzędzia kreatywne pozwalają na ogromne zwiększenie liczby i różnorodności zasobów reklamowych, jednocześnie pozostając wiernym Twojej marce.

Twórz atrakcyjne wizualnie reklamy zgodne z marką

Google rozwija technologię generowania obrazów w kampaniach Performance Max i Demand Gen. Modele te zostały dostrojone na podstawie danych wydajności z każdej konkretnej branży, co daje wydawcy narzędzia generatywne AI zaprojektowane specjalnie do reklamy. Twoje dane, w połączeniu z danymi Google, są kluczowymi składnikami do generowania wysokiej jakości zasobów reklamowych. Te ulepszone możliwości zaczną być wprowadzane w nadchodzących miesiącach.

Twórz wysoko wydajne reklamy zgodne z wytycznymi Twojej marki. Jeszcze w tym roku będziesz mógł dostarczyć Google AI swoje wytyczne dotyczące marki, w tym kolory i czcionki, aby dostarczać bardziej spersonalizowane reklamy klientom w różnych formatach i kanałach. Będziesz także mógł przesyłać przykładowe obrazy jako punkt odniesienia dla generatywnego AI, aby tworzyć nowe obrazy zgodne z Twoim stylem wizualnym. Jeśli już masz zasoby, które dobrze się sprawdzają, możesz tworzyć dodatkowe, zgodne z marką warianty za pomocą funkcji „Generate more like this”.

Sekcja wskazówek dotyczących marki w interfejsie Google Ads

W nadchodzących tygodniach wydawcy bedą mogli edytować obrazy – w tym obrazy produktów z Twojego Google Merchant Center – w kampaniach Performance Max i innych typach kampanii. Dodatkowo Google wprowadzi możliwość dodawania i usuwania obiektów, rozszerzania tła oraz dostosowywania obrazów do dowolnego rozmiaru, orientacji i proporcji. Jeśli potrzebujesz więcej opcji, obrazy generowane przez AI pojawią się w rekomendacjach dla Performance Max, pokazując Twoje produkty w nowych kontekstach i sceneriach – w tym w obrazach stylu życia. Te rekomendacje będą stopniowo udostępniane w ciągu kilku miesięcy dla wybranych kategorii produktów.

Edit image section in Google Ads

Google nawiązało współpracę z wieloma popularnymi platformami, takimi jak Canva, Smartly i Pencil Pro, a lista ta będzie się stale powiększać. Dzięki integracji z biblioteką zasobów w Canva, Smartly i Pencil Pro, Twoje zespoły kreatywne mogą teraz swobodnie tworzyć materiały reklamowe w innych programach i łatwo eksportować je bezpośrednio do Google Ads.

Precyzyjna kontrola i lepszy wgląd w kampanie Performance Max

1. Gdzie Twoje reklamy wyświetlają się na YouTube?

Dzięki ulepszeniom w raportowaniu umiejscowień kampanii Performance Max, będziesz mieć pewność, że Twoja marka pojawia się dokładnie w tych miejscach, na których Ci zależy, i nigdzie indziej. Od teraz w raportach umiejscowień będziemy uwzględniać filmy z YouTube’a, zapewniając większą przejrzystości co do tego, gdzie wyświetlane są Twoje reklamy Performance Max na YouTube. Dodatkowo, będziesz mieć możliwość wykluczenia niechcianych lokalizacji, dzięki czemu zachowasz pełną kontrolę nad wizerunkiem swojej marki.

2. Zrozum, które materiały reklamowe działają najlepiej.

W nadchodzących miesiącach Google wprowadzi raportowanie na poziomie materiałów reklamowych dla kampanii Performance Max. Dzięki temu zobaczysz kluczowe wskaźniki konwersji dla każdego elementu kreatywnego, co pozwoli Ci zrozumieć, co najbardziej trafia do Twoich odbiorców.

3. Testuj wpływ dodawania większej liczby materiałów reklamowych do kampanii.

Eksperymentowanie jest kluczem do optymalizacji kampanii Google Ads. W dalszej części tego roku sprzedawcy detaliczni będą mogli testować i mierzyć wzrost konwersji po dodaniu do kampanii Performance Max dodatkowych obrazów, filmów i tekstów oprócz informacji o produktach.

4. Nowe Centrum Diagnostyczne dla Twoich kampanii

Pojawi się zupełnie nowe Centrum Diagnostyczne, które obejmuje kampanie Performance Max, Demand Generation, Seach, Video i Display. To narzędzie łączy najważniejsze informacje w jednym miejscu, oferując przegląd strategii bidowania, zasobów reklamowych, konfiguracji konwersji i rozliczeń. Możesz też zagłębić się w szczegóły, by uzyskać jeszcze bardziej szczegółowe dane. Dodatkowo, Centrum Diagnostyczne zostało rozszerzone o poziom przeglądu Twojej kampanii. Najważniejsze problemy zostaną teraz automatycznie oznaczone flagą na górze strony, dzięki czemu łatwo sprawdzisz, czy kampania działa zgodnie z planem.

.

Wyszukiwanie w Google: Nowe doznania i dotarcie do klientów dzięki sztucznej inteligencji

W świecie wyszukiwania Google dzieje się coraz więcej! Dzisiaj dzielimy się tym, w jaki sposób wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji generatywnej, aby reklamy w Google Search działały lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Odkryj niezrealizowany popyt dzięki nowym doznaniom w reklamach wyszukiwania

Reklamodawca będzie mógł wejść w interakcję z klientami inspirującymi się obrazami dzięki reklamom Shopping w wynikach wyszukiwania Google Lens i Circle to Search. Aby stworzyć jeszcze bardziej pomocne doświadczenie, w ciągu najbliższych kilku miesięcy reklamy Shopping zaczną pojawiać się na górze wizualnych wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy korzystają z Google Lens³ lub Circle to Search⁴. To nowe miejsce na reklamy w wynikach wyszukiwania wizualnego pozwoli Ci zaprezentować Twoje produkty.

Example Shopping ad with a suitcase

Reklamy w wyszukiwaniu Google wchodzą w nową erę interakcji

Google otwiera nowe drzwi przed interaktywnymi doznaniami reklamowymi w Google Search, które wykorzystują moc sztucznej inteligencji do dostarczania spersonalizowanych rekomendacji. Reklamy Search staną się czymś więcej niż zwykłymi ofertami – będą oferować angażujące doświadczenia oparte na SI, które sugerują użytkownikom dokładnie to, czego szukają, wyznaczając tym samym nowy standard dla pomocnych reklam.

Wyobraź sobie zupełnie nowy sposób wyrażania potrzeb przez klientów. Dzięki reklamom Search użytkownicy będą mogli dzielić się swoimi oczekiwaniami za pomocą multimodalnych danych, takich jak zdjęcia, a następnie otrzymywać spersonalizowane rekomendacje produktów. Ta nowatorska funkcja zostanie przetestowana w najbliższych tygodniach z wybranymi reklamodawcami w Stanach Zjednoczonych.

Example search "short term storage"

Dotrzyj do klientów w nowych momentach poszukiwań dzięki reklamom zintegrowanym z Przeglądami wg. Sztucznej inteligencji

Podczas konferencji I/O Google ogłosiło wdrożenie Przeglądów wg. Sztucznej inteligencji dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a wkrótce w kolejnych krajach. Wczesne testy pokazały, że użytkownicy doceniają reklamy pojawiające się powyżej i poniżej generowanego przez sztuczną inteligencję omówienia.

Już wkrótce rozpoczniemy testowanie reklam Seach i Shopping w Przeglądach wg. Sztucznej inteligencji dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Twoje reklamy z istniejących kampanii Search i Performance Max opartych na sztucznej inteligencji będą mogły pojawić się w ramach Przeglądu wg. Sztucznej inteligencji, w wyraźnie oznaczonej sekcji „Sponsorowane”, jeśli będą istotne zarówno dla zapytania, jak i informacji zawartych w Przeglądzie. Dzięki wyświetlaniu reklam bezpośrednio w Przeglądach wg. Sztucznej inteligencji, konsumenci będą mieli więcej okazji do odkrywania odpowiednich produktów i usług oraz podejmowania działań, gdy dowiadują się o rzeczach, w których Twoja firma może im pomóc.

Eksperyment rozpocznie się od małej grupy użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Będziemy podchodzić do niego odpowiedzialnie, analizując opinie użytkowników, reklamodawców i wydawców.

Example search "how do i get wrinkles out of clothes"

Dostarczaj atrakcyjne wizualnie reklamy i kontroluj, gdzie się wyświetlają

  • Reklamodawca będzie mógł zwiększyć zaangażowanie dzięki animowanym reklamom graficznym w kampaniach Demand Gen. Sprzedawcy posiadający konto Merchant Center mogą twyświetlać animowane reklamy graficzne w YouTube Shorts oprócz reklam wideo. Animowane reklamy graficzne będą generowane automatycznie przy użyciu obrazów z Twoich plików danych o produktach , aby pomóc Ci zaprezentować odpowiednie produkty na podstawie zainteresowań klientów.

Przykładowa reklama graficzna
Prezentuj odpowiednie produkty za pomocą animowanych reklam graficznych w YouTube Shorts

  • Dzięki wprowadzeniu preferencji kreacji w nadchodzących tygodniach reklamodawca będzie mógł przypinać zasoby wideo do określonych powierzchni w kampaniach generujących popyt, co zapewni Ci większą kontrolę nad tym, gdzie wyświetlają się zasoby wideo. Jeśli na przykład stworzyłeś reklamę z twórcą, który cieszy się dużą popularnością w Shorts, możesz przypiąć ją do YouTube Shorts, aby wyświetlała się tam częściej. Na podstawie tego, czego nauczyliśmy się od Demand Gen.

Przypinanie zasobu wideo w interfejsie Google AdsPrzypinaj zasoby wideo do wybranych powierzchni

Handel detaliczny i handlowy

Dzisiejsi kupujący są wymagający i wymagający, przywiązując dużą wagę do świetnych treści i stojących za nimi niesamowitych marek. Google to widzi i przedstawia nowe sposoby, w jakie sztuczna inteligencja Google może pomóc w tworzeniu bardziej przydatnych połączeń zakupowych, zapewnianiu większego zwrotu z inwestycji i lojalności klientów, uzyskiwaniu lepszego wglądu w klientów i zwiększaniu możliwości zakupów w Twoich aplikacjach.

Twórz bardziej pomocne połączenia zakupowe

  • Twórz filmy i wizualizacje produktów w ciągu kilku sekund dzięki Google AI. Aby pomóc Ci w tworzeniu pięknych zdjęć produktów promujących Twoją markę i nawiązać głębszy kontakt z kupującymi online, jeszcze w tym roku będziesz mieć możliwość wykorzystania Studia produktów do przekształcania statycznych zdjęć w przyciągające wzrok filmy. Błyskawicznie generuj wizualizacje pasujące do stylu Twojej marki z jednego obrazu referencyjnego. 
  • Wyróżnij wyjątkową historię swojej marki za pomocą wizualnego profilu marki w wyszukiwarce Google, prezentując swoje zdjęcia, filmy i promocje. W nadchodzących miesiącach wdrożymy profil. Reklamy będą nadal pojawiać się na stronie wraz z profilem marki.
  • Zwiększ zaufanie kupujących i zwiększ odkrywanie produktów dzięki najciekawszym filmom. Jeszcze w tym roku będziemy współpracować z małą grupą reklamodawców, aby wprowadzić nowe, wciągające rozwiązanie w reklamach produktowych wybranych kategorii odzieży i kosmetyków. To doświadczenie zachęca kupujących do przeglądania wybranych krótkich filmów o Twojej marce, odkrywania przydatnych wypowiedzi klientów na temat produktu i przeglądania dodatkowych ofert marki.

Przykładowe wyszukiwanie „sukienka mini w stylu sportowym”
Zwiększ zaufanie kupujących dzięki reklamom produktowym z najważniejszymi momentami wideo

  • Zaprezentuj swoją odzież na różnorodnych modelach . W nadchodzących miesiącach uruchomimy wirtualne przymierzanie w reklamach produktowych topów męskich i damskich. To doświadczenie pomoże kupującym zobaczyć, jak Twoje ubrania pasują do różnych typów sylwetki, co pomoże im zyskać pewność zakupu.
  • Zaangażuj potencjalnych nabywców za pomocą atrakcyjnych zdjęć i odpowiednich szczegółów produktu. W nadchodzących miesiącach potencjalni klienci będą mogli zobaczyć Twoje buty w widoku 360 stopni z reklamy produktowej. Po prostu prześlij kilka zdjęć produktów, a Google AI stworzy trójwymiarowy obraz Twojego obuwia. Twoje reklamy produktowe staną się jeszcze bardziej informacyjne, dzięki automatycznemu wyświetlaniu kluczowych informacji o produktach z Twojej witryny i pozytywnych informacji z recenzji klientów.

Przykładowe wyszukiwanie „fajne trampki”
Obrót 3D Twoich butów wygenerowany w reklamach przy użyciu zaledwie kilku zdjęć produktów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *