GMF

Jeśli jesteś reklamodawcą posiadającym fizyczną lokalizację, to teraz bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby zareklamować swój biznes na Google Maps.

Możesz skutecznie przejąć kontrolę nad obecnością Twojego biznesu na mapach, optymalizując swój profil GMF, wykorzystując lokalne zasoby oraz korzystając z kampanii Performance Max w celu osiągnięcia celów związanych ze sklepem lub usługami.

Czy firmy naprawdę muszą uwzględniać Mapy Google w swojej strategii?

Tak. Sposób, w jaki użytkownicy szukają firm, w połączeniu z naciskiem Google na wyróżnianie wizytówek w Mapach w wynikach wyszukiwania, sprawia, że posiadanie odrębnej strategii dla Map Google jest koniecznością.

Samo posiadanie odnośników prowadzących do strony „Znajdź Sklep” i korzystanie z fraz „w mojej okolicy” już nie wystarczy, aby dotrzeć do klientów podczas ich wyszukiwań.

Strona wyników wyszukiwania (SERP) będzie się zmieniać w przyszłości, szczególnie w związku z rosnącą rolą Performance Max w algorytmach Google. Przechodzimy do etapu, gdzie sztuczna inteligencja będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę w wynikach wyszukiwania.

Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Live spodziewane są dalsze zapowiedzi dotyczące rozwoju sztucznej inteligencji, co może mieć wpływ na to, jak dużą rolę Mapy będą odgrywać w procesie wyszukiwania przez użytkowników.

W najnowszej wersji Google wyniki Map pojawiają się powyżej wszelkich reklam w widoku Search Generative Experience (SGE). Możemy się spodziewać, że stanie się to standardem w miarę rozwoju SERP.

Aby dotrzeć do użytkowników w najbardziej naturalny sposób i promować swoją firmę, przedsiębiorstwa muszą zweryfikować swoje wizytówki w Google Business Profile, a następnie wykorzystywać je w reklamach Google Ads. To klucz do osiągnięcia prawdziwego sukcesu.

Tworzenie i optymalizacja Profilu Firmowego oraz feedów danych

Stworzenie i optymalizacja Profilu Firmowego to pierwszy krok do zaznaczenia obecności Twojej firmy w Mapach Google.

Aktualne godziny otwarcia, numery telefonów i kluczowe informacje o firmie to wszystko czynniki, które znacząco wpływają na decyzje klientów.

Dane kontaktowe firmy, link do strony internetowej oraz odpowiadanie na recenzje to również elementy kluczowe dla pozyskania uwagi klientów (i dokonania przez nich konwersji).

Jeśli prowadzisz hotel, restaurację lub inny biznes z wieloma lokalizacjami, upewnij się, że Twój feed danych jest aktualny. Dodaj dokładne zdjęcia, menu lub inne pomocne materiały wizualne, w zależności od branży.

Wybór rodzajów kampanii

Po przygotowaniu informacji o Twoim sklepie do reklamowania, nadszedł czas, aby ustalić, jaki rodzaj kampanii będzie najlepszy dla Twojej firmy. Najczęściej będzie to połączenie kampanii wyszukiwania oraz Performance Max (z optymalizacją pod celem Sklep lub Podróż).

Podobnie jak w przypadku innych typów kampanii, powinny być one strukturyzowane według wskaźników KPI, a nie dzielone według lokalizacji, chyba że istnieją różne cele dla poszczególnych sklepów/miast lub zachodzi konieczność posiadania grup lokalizacyjnych na poziomie kampanii.

Ustawienia kampanii i targetowanie lokalizacji

Konfigurując kampanie, upewnij się, że ustawienia targetu lokalizacji obejmują miejsca, w których Twoi klienci się znajdują lub mogą potencjalnie szukać Twojej firmy.

Wykluczenia lokalizacji będą ważnym elementem Twojej strategii, jeśli istnieją kraje/miasta, w których nie prowadzisz działalności lub które nie są priorytetem.

Jeśli podczas początkowego tworzenia kampanii nie uwzględnisz lub nie wykluczysz żadnych lokalizacji, koniecznie sprawdź raporty z lokalizacji (Raporty > Nowy raport > najbardziej szczegółowa lokalizacja), aby zidentyfikować obszary, na których należy się skupić poprzez zwiększenie budżetu lub potencjalne wykluczenie ich z kampanii.

Lokalizacja i zasoby firmy


Przed przystąpieniem do dalszych działań, upewnij się, że poprawnie skonfigurowałeś zasoby lokalizacji. Mogą się one pojawiać w wynikach wyszukiwania Google, u partnerów wyszukiwania Google, w sieci reklamowej i serwisie YouTube.

Sposób tworzenia zasobów lokalizacji zależy od tego, czy jesteś bezpośrednim właścicielem placówek. Więcej informacji na temat ich konfiguracji znajdziesz na stronach pomocy Google.

Weryfikacja numeru telefonu i włączenie raportowania połączeń są kluczowe dla oceny efektywności zasobów lokalizacji.

Jeśli Twoje kampanie mają regionalne wskaźniki KPI do osiągnięcia, zasoby lokalizacji powinny zostać dodane na poziomie kampanii jako rozszerzenie reklam w Twoim koncie Google Ads. W przeciwnym razie można je dodać na poziomie konta, aby mieć pewność, że są stosowane do każdej kampanii.

Oprócz zasobów lokalizacji, upewnij się, że nazwa Twojej firmy i logo są aktualne i zastosowane na poziomie konta. Pomoże to poprawić Twój współczynnik jakości i budować rozpoznawalność marki wśród klientów.

Maksymalizacja widoczności Twojej firmy w Mapach Google

Zweryfikowanie i promowanie Twojej firmy w Mapach Google znacznie zwiększa lokalną widoczność i przyciągnie więcej klientów do Twoich placówek. Postępując zgodnie z powyższymi krokami, możesz szybko i skutecznie wykorzystać Mapy Google do rozwoju swojej firmy.

Wraz z ciągłym rozwojem sztucznej inteligencji w Google, spodziewaj się więcej wyników, które nadadzą priorytet wizytówką wynikach wyszukiwania (SERP) oraz dodatkowych funkcji w Google Ads, które ułatwią i przyspieszą reklamodawcom prowadzenie kampanii w Mapach.

Na razie tego typu spostrzeżenia zostały zauważone przez wielu użytkowników Google Moja Firma w USA, ale to tylko kwestia czasu jak trafi to do Polski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *