Narzędzia generatywne AI, takie jak ChatGPT, Bing Chat i Claude firmy Anthropic, zapewniają ogromne możliwości optymalizacji i ulepszenia praktycznie wszystkich aspektów strategii SEO.


1. Poprawa struktury informacji

Optymalna struktura linków wewnętrznych dostosowana do ścieżki zakupowej klienta i jego zachowań wyszukiwania pozwala na pozyskanie ruchu wyszukiwania w górnym i środkowym kanale. Dodatkowo poprawia ona wrażenia użytkownika, aby zwiększyć zaangażowanie i konwersje.

Generatywna sztuczna inteligencja może pomóc w uporządkowaniu danych dotyczących zapasów, zawartości i popytu w celu stworzenia optymalnej struktury linków wewnętrznych.

Struktura zapasów dla przyjaznej wyszukiwarce taksonomii

Skorzystaj z generatywnej sztucznej inteligencji do przeanalizowania bieżącej zawartości witryny, czy to listy produktów w sklepie internetowym, czy całej kolekcji artykułów dla wydawcy internetowego. Wydobądź jasną i szczegółową strukturę organizacyjną, która odzwierciedla zawartość witryny. Ta struktura powinna uwzględniać różne intencje i potrzeby użytkowników na wszystkich etapach procesu zakupowego. Sprawdź ją z danymi popytu i wyszukiwania wewnętrznego, aby upewnić się, że nazwy kategorii taksonomii są zgodne z terminologią powszechnie stosowaną przez użytkowników wyszukiwających te elementy. Użyj tej taksonomii jako fundamentu struktury witryny, aby poprawić wrażenia użytkownika. Na przykład, gdy używana jest do wyodrębnienia taksonomii dla internetowego antykwarnego sklepu z książkami przy użyciu niestrukturowanych danych opisów książek, AI może łatwo wygenerować logiczne, szczegółowe kategorie i taksonomie atrybutów oparte na gatunkach, podgatunkach, autorach, wydaniach, motywach, nastrojach, wydawnictwach, epokach itp.

Adaptywna nawigacja

AI może poprawić nawigację w witrynie, gdy jest używana do analizy sposobu przeglądania i wyszukiwania klientów. Tworzy bardziej przyjazny dla użytkownika interfejs, uwzględniając odpowiednią kombinację danych dotyczących podaży i popytu oraz preferencji użytkownika, co ostatecznie zwiększa zaangażowanie użytkownika.


2. Wzbogacenie treści

Nie bój się wykorzystywać generative AI do podniesienia swojej strategii treści. AI może stać się Twoim zaufanym towarzyszem i narzędziem do analizy braków treści, możliwości wzbogacania treści i nie tylko.

Planowanie treści przewidywalne

Wykorzystaj AI do analizy zachowań wyszukiwania wewnętrznego i zewnętrznego oraz danych dotyczących sprzedaży, aby identyfikować nowe trendy. Sklep internetowy z książkami z poprzedniego przykładu mógłby monitorować Google, Amazon lub inne rynki, aby wykryć wzrosty wolumenów wyszukiwań i rozmów wokół konkretnych gatunków literackich, książek lub autorów, które mogłyby sygnalizować możliwości tworzenia nowych treści.

Dopasowanie treści do pór roku

Skorzystaj z generatywnej AI do opracowania kalendarza treści, który jest zgodny z wydarzeniami sezonowymi, wydarzeniami literackimi, premierami książek lub konkursami literackimi. To pomaga zapewnić, że marketing treści witryny pozostaje aktualny i na czasie.

3. Rozszerzanie analizy danych

AI może być cennym narzędziem do zrozumienia Twojej publiczności, jej wzorców wyszukiwania i zachowań na stronie – wykorzystaj te spostrzeżenia, aby udoskonalić swoją strategię SEO.

Wgląd w zaangażowanie użytkowników

Wykorzystaj narzędzia generujące AI do analizy danych dotyczących zaangażowania użytkowników, takich jak liczby wyświetleń stron, czas spędzony na stronach i współczynniki klikalności, aby zidentyfikować najbardziej angażujący zawartość i zwycięskie typy stron. Zrozum, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z różnymi typami treści i co najbardziej ich interesuje, a następnie wykorzystaj te spostrzeżenia.

Rozpoznawanie wzorców behawioralnych

Skorzystaj z AI do wykrywania wzorców w zachowaniu użytkowników, takich jak częste punkty wyjścia lub często odwiedzane sekcje. Oceń wyniki, aby skupić się na problemach związanych z doświadczeniem użytkownika lub możliwościach luki w treści SEO.

Kluczowe segmenty odbiorców

Pójdź dalej niż kategorie pokrewieństwa GA, aby wskazać konkretne segmenty klientów, które są najbardziej zaangażowane, takie jak te zainteresowane literaturą historyczną lub rzadkimi kolekcjonerskimi przedmiotami. Wykorzystaj te spostrzeżenia, aby rozszerzyć ofertę powiązanych treści lub zapas produktów, aby uchwycić organiczny popyt.

Podniesienie strategii słów kluczowych

Wykorzystaj technologię generowania sztucznej inteligencji, aby wyjść poza tradycyjne badanie słów kluczowych analizując konkurentów i przewidując wartościowe, popularne i odpowiednie słowa kluczowe dla Twojej firmy.

Chociaż wiele istniejących platform SEO, takich jak Semrush, Ahrefs, Moz i inne, już wykorzystuje pewne możliwości AI, aby wzbogacić swoje narzędzia, zasilane AI Bing Chat może pomóc w podniesieniu poziomu badania słów kluczowych.

4. Symulacja zapytania SEO z Bing Chat

Identyfikacja kluczowych tematów i tematów

Zacznij od identyfikacji głównych tematów i tematów związanych z Twoją niszą. Dla antykwariatu książkowego mogą to być frazy takie jak „wiktoriańska literatura”, „rzadkie pierwsze wydania” lub „antrekowe zbiory poezji”.

Formułowanie potencjalnych zapytań klientów

Użyj początkowej listy tematów i fraz, aby utworzyć rozszerzoną listę zapytań dotyczących poszukiwań nasion, których możesz użyć Twoi klienci, takich jak „najlepsze powieści wiktoriańskie”, „gdzie znaleźć rzadkie pierwsze wydania” lub „polecenia książek antrekowej poezji”. (Możesz użyć ChatGPT tutaj.)

Zaangażowanie w Bing Chat

Otwórz Bing Chat przez Microsoft Edge i symuluj proces wyszukiwania klientów, podając chatbotowi sformułowane zapytania.

Analiza wyników

Analizuj wyniki wyszukiwania udostępniane przez Bing Chatbot dla każdego zapytania. Zwróć uwagę na typy zawartości – blogi, listy produktów, artykuły – które dobrze się pozycjonują i zaznacz pojawiające się wśród najlepszych wyników powtarzające się tematy lub słowa kluczowe – te są prawdopodobnie czołowymi wykonawcami SEO w Twojej niszy.

Zastosowanie spostrzeżeń w Twojej strategii SEO

Użyj spostrzeżeń do kształtowania Twojej strategii treści. Na przykład, jeśli najlepsze wyniki dla „przewodników po literaturze wiktoriańskiej” zawierają rekomendacje książek, analizy kluczowych tematów i autorów tej epoki lub zbiory poezji, rozważ zoptymalizowanie istniejącej zawartości lub zainwestowanie w nową zawartość równoważną, która mogłaby konkurować z tymi formatami.

Bonus: Użyj Bing Chat do kontekstualizacji słów kluczowych

Konwertuj kluczowe tematy i zapytania na pytania, takie jak „Jakie są popularne gatunki powieści wiktoriańskich?” lub „Jak ludzie kolekcjonują rzadkie pierwsze wydania?”, aby zrozumieć szerszy kontekst, w którym te słowa kluczowe są używane i omawiane.

Zauważ wzorce w sposobie korzystania z tych słów kluczowych i zobacz, czy niektóre terminy występują w konkretnych kontekstach lub obok konkretnych tematów.

Na przykład, jeśli znajdziesz, że „rzadkie pierwsze wydania” są powszechnie dyskutowane w zakresie kolekcjonowania i przechowywania, rozważ dostosowanie zawartości do tej potrzeby.

5. Optymalizacja schematu dla funkcji SERP

Wyszukiwarka Google przeszła długą drogę od czasów „10 niebieskich linków”.

Dzisiajsze wyniki uniwersalne składają się z dziesiątek funkcji SERP. Chociaż nie wszystkie są zaprojektowane do kierowania ruchu do witryny wydawcy, zwiększanie widoczności w funkcjach SERP jest krytyczne dla budowania marki i świadomości marki.

Narzędzia takie jak ChatGPT mogą znacznie pomóc w identyfikowaniu możliwości bogatych snippetów i funkcji SERP dla różnych typów treści i stron (np. listy książek, recenzji, stron pytań i odpowiedzi lub obrazów) oraz generowaniu odpowiedniego znacznika schematu.

Wyróżnione pozycje listy snippetów – pożądane Miejsce Zero – często osiągają CTR powyżej 30%. Maksymalizuj swoją organiczną szansę na kliknięcia, wykorzystując ChatGPT, aby sugerować opcje formatowania, które pomogą Ci zoptymalizować wysokiej rankingowe strony do umieszczenia snippetów wyróżnionych.

6. Odblokowanie informacji z danych zewnętrznych

Zewnętrzne sygnały, opinie o marce, oceny, recenzje i opinie użytkowników pojawiające się w mediach społecznościowych i innych platformach mogą dostarczać cennych informacji do poprawy produktów i ujawniać ogromne możliwości budowania autorytetu marki i zaufania, co jest krytyczne w erze E-A-T.

Podczas gdy wiele wspaniałych platform i narzędzi wykorzystuje sztuczną inteligencję generującą do analizy opinii o marce, można to osiągnąć za pomocą ChatGPT, Bing Chat lub podobnych narzędzi.

Aggregacja danych

Użyj Bing Chat do wyszukiwania najnowszych artykułów prasowych, postów na blogach, postów w mediach społecznościowych i dyskusji na forach na temat Twojej marki. Zbierz te dane w dokumencie lub bazie danych do analizy.

Analiza wstępna za pomocą ChatGPT

Wprowadź zgrupowane dane do ChatGPT, prosząc o podsumowanie ogólnego nastroju wyrażonego w dostarczonych danych.

Poproś bota o zidentyfikowanie kluczowych tematów i tematów, które są często wspominane w odniesieniu do Twojej marki.

Zrozumienie kontekstowe z Bing Chat

Użyj Bing Chat do zrozumienia szerszego kontekstu nastroju. Na przykład, jeśli istnieje negatywny nastrój, może pomóc w zbadaniu przyczyn, dostarczając powiązane wiadomości lub posty w mediach społecznościowych.

Analiza dużych zbiorów danych

Użyj go do analizy danych wsadowo, aby zidentyfikować nastroje użytkowników, znaleźć wzorce i wydać konkretne zalecenia, które można wykorzystać do poprawy reputacji online, dostosowania zapasów produktów lub podkreślenia innych obszarów zainteresowania lub możliwości.

7. Prognozowanie trendów

Wykorzystaj sztuczną inteligencję generującą do identyfikowania i wychwytywania nowo pojawiających się trendów przed konkurencją.

Od bezpłatnego Google Trends do bardziej złożonych i dopasowanych rozwiązań z wykorzystaniem TensorFlow lub Keras do tworzenia dostosowanych modeli predykcyjnych, rynek jest zdominowany przez modele predykcyjne oparte na sztucznej inteligencji.

Jak zoptymalizować treść pod wyszukiwarkę i być wysoko

Podczas gdy sztuczna inteligencja może również być wykorzystywana do prognozowania trendów, wymaga to bardziej kreatywnego podejścia obejmującego agregację informacji, ich streszczenie i analizę.

Proś narzędzie o zebranie najnowszych artykułów prasowych, postów na blogach i innych istotnych danych na dany temat oraz o podsumowanie tych informacji wraz z przeglądem aktualnych trendów rynkowych, aby zebrać istotne spostrzeżenia.

8. Upraszczanie analizy SEO

Wykorzystaj sztuczną inteligencję generującą do automatyzacji podstawowych, ale powtarzalnych zadań analitycznych SEO, zwiększając efektywność i pozwalając skupić się na strategicznym rozwoju.

Google Sheets i ChatGPT mogą zapewnić proste, intuicyjne i budżetowe rozwiązania do bieżącej analizy danych, śledzenia i nie tylko.

Automatyzuj eksport danych

Automatyzuj eksport danych z GA, GSC, MySQL lub szeregu platform SEO bezpośrednio do Google Sheets za pomocą istniejących dodatków do arkuszy, narzędzia zewnętrznego, Google Apps Script lub wbudowanej integracji.

Użyj GPT dla arkuszy kalkulacyjnych lub podobnego dodatku

Połącz się z Twoją usługą OpenAI API za pomocą GPT dla arkuszy kalkulacyjnych lub podobnego dodatku i poproś o analizę danych bezpośrednio w arkuszach kalkulacyjnych, upraszczając przepływ pracy.

(Przypomnienie: Zawsze stosuj ostrożność i zdrowy rozsądek podczas wykorzystywania modeli AI do analizy danych zastrzeżonych.)

9. Tworzenie treści, które rezonują

Zrozumienie potrzeb emocjonalnych odbiorców może pomóc w tworzeniu trafniejszych treści, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników, zwiększając ich zaangażowanie. 

Wykorzystaj narzędzia takie jak Claude firmy Anthropic do interpretacji informacji zwrotnych, wydobywania wyzwalaczy emocjonalnych i leżących u ich podstaw preferencji użytkownika. 

Regularnie oceniaj i dostosowuj swoją strategię SEO dotyczącą treści, korzystając z nowych spostrzeżeń Claude’a, aby mieć pewność, że Twoje treści pozostaną istotne i wciągające.

10. Ulepszanie narracji SEO

Zobacz, jak Twoja strategia SEO ożywa dzięki sztucznej inteligencji, która przekształca dane SEO w przekonujące narracje w celu skuteczniejszych prezentacji dla interesariuszy, prezentacji strategii i kwartalnych kontroli.

Opowiadanie danych

  • Wykorzystaj sztuczną inteligencję do analizowania i prezentowania wskaźników SEO w formie angażujących historii, ilustrujących Twoją cyfrową podróż i jej sukcesy. 
  • Aby uzyskać optymalną skuteczność, przypisz historię do tradycyjnej i rozpoznawalnej trzypunktowej struktury narracyjnej.

Ulepszenie prezentacji

  • Użyj generatywnej sztucznej inteligencji, aby stworzyć pasujące efekty wizualne, aby uzyskać wyraźniejsze, efektowne i spójne talie.

Analiza publiczności

  • Znajomość odbiorców i ich czynników wyzwalających pomoże Ci przygotować prezentację SEO na sukces. Sztuczna inteligencja może pomóc Ci zrozumieć odbiorców i ich wewnętrzną dynamikę w oparciu o znane dane i wnioski. 
  • Oceń spostrzeżenia i sugestie generowane przez sztuczną inteligencję i wykorzystaj je tam, gdzie to konieczne, aby wprowadzić drobne, ale istotne zmiany w swojej ofercie. 

Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do usprawnienia działań SEO

Narzędzia generatywne AI, takie jak ChatGPT, Bing Chat i Claude firmy Anthropic, zapewniają ogromne możliwości optymalizacji i ulepszenia praktycznie wszystkich aspektów strategii SEO.

Sztuczna inteligencja może zwiększać wydajność, odkrywać spostrzeżenia, przewidywać trendy i lepiej pomagać witrynom internetowym w dostosowaniu się do zamiarów wyszukiwania i potrzeb użytkowników. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *